Spring naar inhoud

Behandelteam

Soms gebeurt er iets waardoor u (tijdelijk) specialistische zorg nodig heeft, bijvoorbeeld om weer op de been geholpen te worden of om te leren omgaan met een beperking. Het behandelteam van Patyna helpt u dan graag.

Patyna heeft een eigen behandelteam. Binnen het behandelteam werken we met regioteams. In een team werken verschillende behandelaren samen om deskundige zorg en behandeling op maat te bieden. We hebben alle specialistische kennis in huis. Vaak zijn meerdere behandelaren betrokken bij uw behandeling.

Doorverwijzen

Uw huisarts of medisch specialist kan u doorverwijzen naar het behandelteam van Patyna. De lijntjes van onze behandelaren richting de huisartsenpraktijken en ziekenhuizen zijn kort, zodat onderlinge communicatie makkelijk verloopt.

Voor eerstelijnsbehandeling kunt u zonder verwijzing terecht bij onze fysiotherapeut, ergotherapeut, logopedist en diëtist. Samen met u bespreken wij wat uw klachten en wensen zijn en welke behandelaar u hierbij het beste kan ondersteunen. Zo bieden wij zorg op maat. Uw behandelaar kan, in overleg met u, contact opnemen met uw huisarts of medisch specialist.

Uw behandelaar

Omdat Patyna ook een opleidingsorganisatie is kunt u binnen onze organisatie te maken krijgen met verschillende behandelaren. Het kan zijn dat u binnen Patyna geholpen wordt door een medewerker die in opleiding is. De hoofdbehandelaar blijft echter altijd betrokken en verantwoordelijk voor uw zorg en behandeling.

Afspraak maken

Voor het maken of afzeggen van afspraken is uw behandelaar telefonisch bereikbaar. De contactgegevens van uw behandelaar vindt u op het visitekaartje. Bij geen gehoor kunt u een bericht achterlaten op de voicemail. Bij onverwachte afwezigheid van uw behandelaar zoeken wij samen een passende oplossing. U kunt een afspraak tot 24 uur van tevoren afzeggen. Bij het niet of niet tijdig afzeggen zijn wij helaas genoodzaakt het volledige tarief van de behandeling bij u in rekening te brengen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het secretariaat van het behandelteam. Het secretariaat is bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08.30 - 17.00 uur.

Afspraken over betalingen

Wij adviseren u na te vragen bij uw zorgverzekeraar op welke wijze u bent verzekerd. Behandelingen, die niet door uw zorgverzekeraar worden vergoed, zijn voor eigen rekening. In dit geval ontvangt u van ons een factuur. Ook als wij geen contract hebben met uw zorgverzekeraar ontvangt u een factuur. U vindt onze tarievenlijst hier.

Compliment, suggestie of klacht?

Bent u niet tevreden over de behandeling? Dan kunt u dit bespreken met uw behandelaar. Lukt het niet een oplossing te vinden? Leest u dan over andere mogelijkheden in de folder Compliment, suggestie of klacht. 

Behandel- en oefenafspraken

Vervolgens maakt uw behandelaar samen met u afspraken over uw behandelplan en de opgestelde doelen. Hiervan wordt een dossier aangemaakt. In dit dossier worden ook gegevens over uw gezondheid opgenomen. Uw behandelaar heeft een geheimhoudingsplicht tegenover derden. Soms is het echter gewenst dat uw behandelaar informatie vraagt of doorgeeft aan de verwijzer en/of uw (huis)arts. Mocht u bezwaar hebben, dan kunt u dit bij uw behandelaar aangeven. Bij beëindiging van uw behandeling worden uw gegevens opgeslagen en gearchiveerd. Dit zijn wij wettelijk verplicht.

Het Behandelteam Patyna kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade aan of vermissing van uw persoonlijke eigendommen en bezittingen.

Kwaliteit van dienstverlening

Als Behandelteam Patyna vinden wij de kwaliteit van zorg belangrijk. Daarom willen wij uw ervaring graag meenemen om onze dienstverlening te verbeteren. U ontvangt op het door u opgegeven e-mailadres bij Patyna, namens het Behandelteam, een e-mail van Qualiview in het kader van ons klanttevredenheidsonderzoek. 

De antwoorden van dit klanttevredenheidsonderzoek worden anoniem verwerkt. Patyna stelt het zeer op prijs als u uw ervaring met ons wilt delen. Op deze manier zijn wij in staat om de zorg die wij aan u en anderen geven, voortdurend te verbeteren. Wij horen graag uw mening over bijvoorbeeld bejegening, accommodatie, informatievoorziening en uw behandeling. Bij voorbaat hartelijk dank voor het invullen van de enquête!